tirsdag den 10. april 2012

Tirsdag d. 10. april

Hill har i en periode kørt et internationalt tema, dvs studievejlederen har været rundt og talt om at der kan være forskel på folk afhængig af deres baggrund, og idag var det så kommet til at Hill havde spurgt de forældre der talte et andet sprog om der var nogle der havde lyst til at komme op og læse højt i nogle af klasserne først på deres eget sprog og derefter på engelsk.

Så efter at jeg havde været rundt og aflevere mand og børn kørte jeg tilbage på Hill, hvor jeg havde fået tildelt tre 3.klasser bl.a. Amalies klasse. Så med Frode og de andre rødder under armen startede jeg i den første klasse, de var meget nysgerrige og stillede rigtig mange spørgsmål til hvad jeg læste, efter at jeg havde oversat det ene kapitel som jeg havde valgt at læse på dansk begyndte de ellers at gætte på hvem det var der havde stjålet Hr. Storms ting. Der kom mange gode forslag, men tilsidst da de ikke havde gættet rigtigt ville de maget gerne vide det. Efter 30 min gik jeg over til Amalies klasse, her prøvede de inden jeg oversatte historien at gætte på hvad det var jeg havde læst, de kom frem til at de ud fra tonefaldet kunne regne ud at der både var en sur og en glad person. De stille knapt så mange spørgsmål, for Amalie har jo fortalt dem alt om Danmark, så her var det mere det at læse der var i fokus. Den sidste klasse var en helt anden oplevelse, for de var faktisk lidt ligeglade med hvad jeg læste, de var meget mere nysgerrige efter at få mere afvide om Danmark, så jeg blev bombaderet med spørgsmål. Bl.a. blev jeg spurgt om vi havde heste i Danmark og hvilke krydderier som vi havde som man ikke kunne få i USA...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar