onsdag den 14. marts 2012

Campingtur - Onsdag d. 14. marts

Efter en temmelig lang nat, hvor vi nok må erkende at vi ikke fik sovet ret meget, der var hele tiden en puslen udenfor teltet, temmelig mange lyde som man ikke kendte og det faktum at vi lige inden vi gik i seng fik afvide at vaskebjørne er jo meget aggressive, og hvis de kan lugte at der er mad i nærheden stopper de ikke jagten før de har fundet det. Og så kunne den ene fortælle en mere skræmmende historie end den anden. Og på et eller andet tidspunkt vøgner jeg med et sæt....Vi har både kiks og brød inde i teltet og med alle de lyde rundt om teltet var jeg overbevist om at det var en flok vaskebjørne der var ved at lægge en lumst plan om hvordan de kunne komme ind i teltet...Da vi vågnede fik vi afvide at alle de lyde var fra hjorte og armadillos.

Vi stod op til en dejlig himmel og morgenmaden var allerede ved at blive tilberedt af nogle af morgenmenneskerne.

Efter morgenmaden og oprydning og uden et bad tog hele selskabet på en lille vandretur rundt i området.

Der blev også tjekket kort, for at se om vi nu var på rette vej, for det viste sig at vi skulle krydse et vandløb og det var havde tourguiden ikke lige teget med i hans beregninger.

Nogle prøvede at gå ud med sko, andre var fornuftige at smide skoene. Faktum er at alle kom over på den anden side tilsidst.

Efter at alle var kommet tørt over, skulle de mindste piger udfordre skæbnen, og der var en enkelt i gruppen som ikke lige tænkte over at sten er glatte når de er våde...Resultat hun satte sig pladask lige midt i vandløbet....Og ja, det var Amalie, hun forsøgt at gå videre sammen med gruppen, men hun var gennemblødt og våde cowboybukser er ikke så behagelige at gå i, så hun og jeg valgte at vende om og gå tilbage til teltet. Remi syntes godt nok også at hun havde gået langt nok, så hun ville gerne med os tilbage.

Vi havde ikke været længe ved teltet inden alle de andre kom retur, de var endt et sted hvor græsset var så højt at de simpelthen ikke kunne komme videre så de var også vendt om. Desuden var der nogle af de størrer piger som var begyndt at klage over at de var sultne.... Så frokosten kom på bordet.

Derefter var der afslapning og hygge, pigerne spillede badminton, legede ved teltene, de store sad og snakkede, vi voksne fik også snakket, to fik sat en kano i vandet, Matt var ude og fiske, så der var generelt en meget afslappende stemning.

På den tur vi havde gået om morgen, havde vi set at det vandløb vi havde skulle krydse løb ud i en lille kilde og vandet var det klareste og reneste vand. Så vores lille familie havde aftalt at vi i løbet af eftermiddagen ville gå tilbge og tage os en dukkert. Karolina og Amalie havde fået lov til at prøve en tur i kanoen, men der endte med at være en lille krise, for datteren til dem der havde taget kanoen med, mente at der var hendes tur først, hvilket pigerne sagde ok til, for så kunne vi gå ned og svømme imens. Det endte så med at datteren syntes at det lød mere spændende med en svømmetur, så hun skiftede mening og ville pludselig med ud og svømme og så stod hendes far der og havde ingen børn der ville med.

Vi var kun 2 familier der havde mod på at hoppe i samt to piger fra de andre familier. Så istedet for at vi skulle gå hele vejen derned igen, fik vi alle lov til at sidde i Matts Pick-up og så kørte han ellers afsted. Fik dog formaninger fra Elizabeth et par gange om at han kørte for stærkt.

Det var dejligt at hoppe i vandet, godt nok lidt koldt til at starte med, men ligeså snart man havde været under var det fantastisk. Elizabeth var temmelig lang tid om at komme i, hun syntes godt nok at det var MEGET koldt, men hun kom da under tilsidst. Pigerne fandt også ud af at man kunne bruge vandløbet som en form for vandrutsjebane, så det havde de meget sjov ud af.

Tilbage i lejren igen var det blivet tid til eftermiddagshygge og hvad der dertil hører. Pigerne fandt ud af at der var små frøer i Coloradoriver, så de gik på jagt efter dem. Der var også en enkelt krise, hvilket ikke kan undgåes når der er så mange dramaqueens samlet på et sted og de ikke fik sovet nok i løbet af natten. Jakob fik også spillet badminton med Veronika.

Der nåede også at blive tid til en kano tur, eller dvs at John gav hans datter og to andre piger en tur og det endte med at kanoen kæntrede og tog godt med vand ind, heldigvis var de så tæt på bredden at pigerne kunne hoppe i vandet og gå ind til bredden mens John fik vendt kanoen igen og tømt for vand. Men da de kom tilbage var han ikke lige i humør til at tage endnu en tur med Karolina og Amalie, da han var var bange for at strømmen ville resultere i endnu en kæntring og det ville han alligevel ikke udsøtte dem for. De blev selvfølgelig meget skuffede, men aftalen var at hvis vejret var ok torsdagmorgen kunne de nå at få en tur inden vi skulle hjem.

Det var denne gang de største pigers tur til at lave aftensmad eller ihvertfald hjælpe lidt til, så de stod for at lave mag and cheese og så blev der grillet pølser.

Efter aftensmaden som vi fik spist lidt tidligere end dagen før, så vi både nåede at spise, vaske op og rydde op inden det blev mørkt, var der tid til bålhygge hvor der blev ristet mashmellows, sunget og snakket inden vi alle krøb til køjs. Karolina og Amalie sov sammen med Remi i et lille ekstra telt de havde taget med. Tror ikke at der blev hyggesnakket ret meget, for de var alle virkelig trætte.