torsdag den 1. marts 2012

Torsdag d. 1. marts

Efter at jeg havde afleveret pigerne skyndte jeg mig hjem for at hente Veronica (nabo), vi havde nemlig aftalt at vi skulle i Fiesta (et spansk supermarked) sammen, det er det eneste sted som jeg kan købe lever til leverpostej og hun mangler altid et eller andet derudefra, så vi begav os på vej derud.

Jeg fik udover min lever også købt ind til nogle empanadas, nogle argentinske pølser som bare smager fantastisk og nogle andre småting, bl.a. er deres krydderier meget billigere end i de normale supermarkeder.

Hjemme igen fik jeg ringet til oldemor og fik sagt tillykke med de 91 år. Og så var det ellers blevet tid til at jeg skulle op på "kontoret" på Hill. Det var endnu en af de dage, hvor der bare ikke var ret meget at lave deroppe, jeg fik  åbnet døren for dem der skulle til frokost og ellers fik jeg læst, jeg har nu valgt at tage min bog med derop, for det er godt nok kedeligt at sidde og kigge ud i luften. Dog oplevede jeg noget usædvaneligt, Mr. Putman var den eneste på hele kontoret (som kun består af kvinder) der lagde mærke til og kommentere på at jeg var blevet klippet, det er ikke så ofte at det er mændene der lægger mærke til sådan noget.

Efter at jeg havde spist frokost med pigerne kørte jeg over på Veronikas skole hvor jeg skulle til møde med Ms Henderson og viceinspektøren. Jeg sidder som observatør når de skal tale om hvordan det er gået med de forskellige ESL-studerende til diverse prøver og efter endt semester (på MMS, får de karaktere med hjem efter hver 6. uge,, som tæller sammen til semester karakteren) Til dette møde skulle vi ud over at tale om deres karaktere også tale om hvilke hjælpemidler de forskellige skulle have til rådighed ved den store STAR test som finder sted i april. Jeg havde fået afvide at det ville blive et rimeligt langt møde, så jeg havde aftalt med Veronica at hun tog Karolina og Amalie med hjem fra Hill. At mødet strakte sig til kl 16.30 havde jeg ikke regnet med, så jeg endte med at tage Veronika med hjem, heldigvis havde Veronica ingen planer og havde skrevet at jeg bare kunne tage den tid det tog. Så det var rigtig dejligt. Veronika blev selvfølgelig også nævnt på det møde, da hun jo også er en ELS-studerende, men hun havde virkellig klaret sig rigtig flot og var gået op i alle hendes fag, så det var jo rigtig dejligt at se og høre.

Hjemme igen fik vi lavet noget hurtigt aftensmad, for vi var blevet inviteret til dessert hos Graces forældre til kl 19, vi må erkende at vi kom lidt forsent. Desserten bestod af sundae, is med al mulig forskellige former for fyld, der var kage, jordbær, nødder, chokoladespåner, forskellige saucer og flødeskum, så der var nok at vælge imellem. Det var en af de aftner hvor det bare var dejligt lunt, så vi sad ude i deres have.

Veronika har spillet basket sammen med Grace, og jeg har tilbragt mange kampe sammen med Graces mor, vi går også i den samme kirke, så vi har talt meget med dem. Grace er på alder med Veronika og de går på samme team på MMS. Grace har to storesøskende, en på 23 der er gift og en på 20 som lige er taget 6 måneder til Australien, så hun er noget af en efternøgler. Hendes forældre Terese og Don er derfor også en del ældre end os, men er meget nysgerrige på hvem vi er. Don har arbejdet i militæret i en årrække, og har i den forbindelse været i Tyskland af flere omgange, nu arbejder han som advokat for Texas stat, trækker de virksomheder i retten som ikke betaler skat. Terese er, som mange andre amerikanske kvinder i det her område, den der sikre at hele familien fungere. Og så havde de til især Karolinas store glæde to hunde.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar