fredag den 2. marts 2012

Fredag d. 2. marts

Efter at pigerne var blevet afleveret satte jeg mig godt til rette i bilen og så begyndte en tur til Killeen. Jakob havde været så sød at lave kaffe i min Texas kop til mig, og der var smurt en ostemad, så turen på 70 miles kunne bare komme an...

Og hvad var det så jeg skulle i Killeen...Jeg skulle op og have vores nummerplader på bilen, have udleveret måtter, ekstra nøgle og de sidste papirer på at det er vores bil. Turen derop gik som smurt, radioen virker jo, så der kunne skrues godt op for musikken og der blev virkelig sunget igennem.


Det tog omkring 30 min at få plader på og få de andre småting klaret. Jeg blev betjent af den samme sælger - Howard - så da han gik rundt og satte plader på, fik jeg lov til at tage et billed af ham.




Efter at alt var i orden, begyndte jeg turen tilbage til Austin igen, på vej hjem kom jeg igennem Round Rock, hvor der ligger rigtig mange outlets, og jeg havde fået afvide at det var et besøg værd, så jeg stoppede ind der. Og jeg fik da også købt en bluse til Veronika og nogle småting til køkkent, men ellers var jeg blot rundt for at se hvad de kunne tilbyde. Der var mange af de rigtig store mærker, men jeg havde ikke rigtig tid til at gå alt for meget rundt, for jeg skulle hjem og hente pigerne.

Jeg nåede tilbage til Karolina og Amalies skole lige til de fik fri. Vi havde aftalt at vi skulle ind og se bookfair og kigge på nogle af de bøger som pigerne havde lagt til side. Bookfair emnet var Hawaii og det vil sige at hele biblioteket var pyntet op med "palmer" og andre meget farvrige ting og sager.


Inden vi nåede ind på bibliotektet var der lavet fine billeder af inspektøren, viceinspektøren og bibliotekaren. Meget festligt.




Pigerne fik da også en bog eller to ud af at trække mig med derind, men en kogebog eller to blev det vist også til. Jeg fortalte migselv at det jo var bøger jeg alligevel ville have købt på et tidspunkt og så var det bedre at købe dem på skolen, hvor 30% af prisen går direkte til skolebibliotektet. På vej ud igen var der også lavet nogle totempæle, meget fint, og naturligvis skulle pigerne også have taget billed der.




Så fik vi hentet Veronika, hjemme igen hjalp alle med lige at få huset klar til weekenden. Og så var det ellers tid til at køre ind til byen for at hente Jakob. Vi have lavet en aftale med Uffe og Alison om at vi skulle komme over til dem, Uffe havde ikke set bilen og var meget nysgerrig efter at se den, så vi havde aftalt, at når vi kom derover skulle vi køre ud og købe ind til noget hurtigt mad.

Alison havde købt pizza til alle børnene og efter at de var spist af fik de lov til at se en film. Veronika og Niklas så film i den ene stue og de "små" i den anden, der var nemlig ikke enighed om hvilke film de skulle se. Det var aftalt at Karolina og Amalie skulle blive til en sleep-over, Veronika skulle med hjem for hun skulle op og spille basket kamp meget tidligt lørdag morgen.


Jakob, Uffe og jeg kørte ud for at handle ind til et eller andet der kunne smides på grillen, så det blev til et par bøffer, nogle pølser og lidt laks, dertil en salat. Så det endte med at blive et rigtig godt måltid. Mens vi var ude og handle ringede farfar og Lone, de var kommet tilbage til Austin og kunne ikke finde den nøgle jeg havde lagt ud, så det krævede lige en nærmere beskrivelse af hvor den lå og de fandt den da også til sidst, den var åbentbart røget ind under dørtrinet, så den var ikke lige sådan at finde.


Tilbage hos Uffe og Alison blev der tændt op i grillen og hvidvinen blev skænket. Vejret var virkelig dejligt, så vi endte med at dække op udenfor og sad og talte indtil Veronika meddelte at nu var hun ved at være træt.

Da vi kom hjem hørte vi lidt om farfar og Lones rundttur til bl.a. New Orleans, de havde haft en rigtig dejlig tur og havde virkelig oplevet meget.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar