torsdag den 5. januar 2012

Søndag d. 1. januar til Torsdag d. 5. januar

Søndag og mandag var vel det man kan kalde virkelige hjemmehyggedage, vi foretog os intet, måske lige et enkelt smut ude for at købe lidt ind til noget mad. Ellers stod dem på "fri leg", hvilket vil sige, at man lavede lige det man har lyst til. Der blev læst, set fjernsyn, leget og spist. Og naturligvis fik vi også set Statsministerens nytårstale live og for pigernes vedkommende det vigtigste nemlig X-Factor. Pigerne var helt oppe og køre over at vi kunne se det live, men det var så også kun 15 minutter, så blev vi smidt af. Men så vidste vi at kunne sidde og se det ligeså snart programmet var slut  Danmark.

Tirsdag til frokost blev pigerne placeret foran tv´et med nogle madder, slik og juice og så tog Jakob og jeg i biografen for at se Mission Impossible 4, vi tog i Alamo Drafthouse som er en biograf der ligger 5 min kørsel herfra. Da Jakob skulle betale for billetterne, spurgte jeg, om jeg ikke kunne få en sodavand, billetdamen kiggede på mig som om jeg var faldet ned fra månen, og kom med kommentaren om, at det ikke var muligt at købe den ude i foyen, men man kunne bestille en inde i salen. Da vi kom derind var det godt nok noget andet. Foran hver stolerække var der placeret borde og da vi havde fundet vores plads kom der en tjener for at forklare os konceptet. Vi kunne åbne en konto og så kunne vi frem til 25 minutter før filmen sluttede bestille mad eller drikke, der var et stor menukort med burger, sandwich og diverse former for småsnaks, derudover havde de vel nok tæt på 20 forskellige øl. Jeg kunne ikke rigtig beslutte mig for hvilken øl jeg skulle have, så vores tjener spurgte ind til hvilke slags, jeg bedst kunne lide og så kom han med nogle små smagsprøver. Vi fik bestilt nogle pommes frites og hver en øl. Hvis man ville have noget under filmen, skulle man blot skrive det på en seddel og så ville vores bestilling blive ekspedieret. Vi var godt nok lidt spændte på, om det ville virke forstyrrende, at tjenerene rendt rundt mellem stolerækkerne, men det gjorde det overhovedet ikke. Det var en fantastisk positiv oplevelse at sidde og se film og samtidig spise og drikke. Ca 20 min før filmen var slut kom tjeneren og lagde vores regning på bordet og da filmen var slut var det blot at betale. Jeg kan forstille mig, at hvis der er en gruppe unge mænd inde og se en film, at så kan der nok blive drukket nogle øl. Og filmen..Ja, den var god underholdning.

Da vi kom hjem var pigerene lige blevet færdig med deres film og de havde også hygget sig rigtig godt, så det er helt sikkert ikke sidste gang, at vi tager i biografen en formiddag.

Om aften efter aftensmaden skulle Veronika til basketball træning. Og som de andre gange var hun bare superglad for at komme derop, de har det virkeig sjovt og der bliver grinet og lavet sjov. Hun syntes at det var rigtig dejligt at se hendes holdkammerater.

Onsdag var sidste feriedag for pigerne, så der fik vi styr på lektierne, der blev pakket skoletasker og badet og om aften stod den på muslinger, rigtig lækkert. Karolina brød sammen et par gange, for nu var det også tid til at hun skulle sige farvel til Gerbil og hun var ikke sikker på, at den ville kunne lide at komme tilbage til klassen, når den nu havde været sammen med os så lang tid. Heldigvis hjalp det lidt, at hun viste, at vi nu ville undersøge mulighederne for hver en Gerbil til hende og Amalie.

Torsdag, så begynder hverdagen igen. Det var godt nok hårdt at komme op, så vi kunne nå at være på skolen og få afleveret Gerbil inden morgensamlingen kl 07.35, men det lykkedes. Og Karlina var rigtig god til at sige farvel til den, Ms Monreal sagde, at hun jo altid var velkommen til at komme og sige hej til Sweety pea pumking pie når hun havde lyst. Vi fortalte, at vi nu havde besluttet at Karolina og Amalie skulle have hver en gerbil. Monreal mente, at en af de gerbils som er kæledyr i en af de andre klasser lige havde fået unger, men hun ville undersøge det og sende mig en mail.

Kl. 10 var jeg så tilbage på min plads på Hills kontor, jeg var lidt spændt på, om der var noget at lave denne gang eller om jeg igen igen skulle sidde og kede mig. Jeg blev overrasket, for jeg var kun lige ankommet, da de fortalte mig, at der var post fra hele juleferien der skulle sorteres og deles ud til de forskellige lærere og de ville meget gerne have, hvis jeg kunne stå for det. Det tog mig præsic 2 timer at få sorteret posten og delt den ud og det var inklusiv snak med rigtig mange lærere, der lige kom forbi for at se om deres post var klar.

Det var nogle trætte, men meget glade piger jeg kunne hente efter skole. Det havde været rigtig dejligt at se deres venner igen og der var virkelig blevet snakket om julen. Især havde det været lidt svært for pigerne at forstå konceptet med, at alle deres venner kun havde fået gaver af julemanden og ikke af deres familie. De havde nemlig ikke fået nogle gaver af julemanden, kun fra familien... så det gav nogle rigtig gode snakke.

Jakob var også taget ind på UT, den direkte UT bus kørte dog ikke endnu, så det var med den offentlige bus og så tager det dobbelt så lang tid, hvis det kan gøre det. Der havde ikke været megen aktivitet derinde, men der er selvfølgelig også lige ved to uger inden de studerende kommer tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar