tirsdag den 24. januar 2012

Tirsdag d. 24. januar

Efter at pigerne var blevet afleveret kørte jeg ud og fik handlet ind og derefter satte jeg mig med computeren. Pludselig hørte jeg en meget underlig lyd, den kom udefra. Da jeg så ud lignede det at vores ovenbo havde stået og smidt isterninger ned på vores teresse, men så kunne jeg se at det var i hele haven. Det var virkelig nogle heftige hagl der kom ned fra, det stod på i ca 3 min og så var det overstået. Meget underligt.


Omkring 5 min. efter at det var stoppet med at hagle åbnede sluserne sig ellers i den grad og det stod ned og der kom nogle ret heftige tordenskrald.



Karolina skulle på tur og jeg var da lidt spændt på om bussen overhovedet ville køre i det vejr, men ligeså hurtigt som det var starte ligeså hurtigt stoppede det igen.

Jeg havde aftalt med Ms Claybrook at jeg skulle møde dem ude på AMOA-Arthouse, et kunstmuseum hvor de skulle hen, de var godt nok lidt forsinket for det havde ikke lige kunne få børnene ud i busserne i det vejr, men de kom da frem. Det var 2 klasser (3 klasser) der skulle på tur sammen. Da de ankom blev de delt op i 3 hold. På det hold hvor Karolina var, var der alt i alt 5 forældre der havde valgt at tage med, det var lidt tilfældigt for der var en del forældre der ikke dukkede op før efter at holdene var blevet lavet.



Den udstilling de skulle se var af to kunstner, Lauren Fensterstock og Steve Wiman. Lauren Fensterstock er skulpør og har lavet nogle landskaber ud af sort papir, det var meget facinerende at se og der lå rigtig mange timers arbejde i at få lavet de kunstværker, men om det var kunst og kønt, tja det vil jeg helst ikke udtale mig om. Den anden Steve Wiman er her fra Austin og han har en genbrugsforretning hvor det hele er arrangeret efter farve, da det er det han går op i. De værker han havde lavet var nogle rammer lavet i råhvidt hvor han havde brugt alle mulige ting man kan finde i et hjem, dvs der var brugt knapper, barbiedukkers kjoler, så lege tallerkner, garn og andre hjemmelige ting.


TwoTakes-EXHheader.jpg

Den guide der var på Karolinas hold var ikke så børnevenlig, hun var mere opsat på at fortælle dem at de ikke måtte røre noget, men det hun nåede at fortælle var da meget interessant. Der måtte desværre ikke tages billeder fra udstillingen, men udenfor fik Claybrook stillet gruppen op til et billed. Og der blev naturligvis også forlangt at de kunne lave et fjollebilled.


Efter at de havde været rundt og set det hele var det tid til at de skulle tilbage til Hill, hvor de lige havde et par timer inden at de fik fri.

Efter at pigerne var blevet hentet, blev der lavet lektier mens jeg fik lavet lidt aftensmad og da vi havde spist skulle Veronika til Basketball træning.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar