fredag den 16. december 2011

Fredag d. 16. december

Nu er det blevet til en  at Jakob står klar med kaffe og morgenmad, når jeg har været over og aflevere pigerne i skolen. Efter morgenmaden fik jeg lavet lidt af maden til om aften hvor vi skulle have gæster. Agurksalaten og rababerkompotten blev færdig.

Og så var det ellers blevet tid til 100% selvforkælelse for mig. Endelig havde jeg taget mig sammen til at bestille en tid ved frisøren. Det var skønt at sidde i 3½ time og bare blive nusset om. Min frisør var en mor til en fra Karolinas klasse, og Mona som hun hedder er både sjov og sød, vi fik virkelig snakket om alt mellem himmel og jord, på et tidspunkt kom en af hendes kollegaer ind for at høre om vi ville have en kop kaffe med fra Starbucks.

Det er en anden oplevelse at gå til frisør herover, hver enkelt frisør har deres egen "kontor" et lille lokale man sidder i, det eneste de forskellige frisører deler, er vaskene (Har endelig fundet en frisørvask, hvor man ikke sidder og får ondt i nakken, man ligger helt ned og hviler hovedet, så man har ikke den der fornemmelse af at man er ved at knække nakken på kanten og så får man også lidt masage i nakken, når man nu alligevel ligger der og slapper af...). Men det betyder også at man ikke behøver at sidde og se på de andre, hvilket jeg syntes er en rigtig stor fordel. Mens jeg sad og ventede, med jeg ved ikke hvor meget sølvpapir i håret, på at farven skulle dække alle de grå hår der var kommet frem (og der var mange, så det tog sin tid...) Havde Mona forhørt sig om jeg var ok med at hun lige klippede en anden mens vi ventede på farven skulle virke. Det var en fyr og mens jeg sad der med mit sølvpapir og han sad med vådt langt hår, var der god muliglid for en snak, han var helt vild med Danmark, havde været der rigtig mange gange, da hans bedste ven boede i Nyborg. Jeg blev i den grad udspurgt om min mening om det danske sundhedssystem kontra det amerikanske (det var jo lidt svært at sige, da jeg endnu ikke (7-9-13) kender noget til det amerikanske.) Men en ganske god snak, han endte da også med at give mig hans kort og syntes at vi skulle gå ud og drikke en øl sammen, og nej der var ingen lumske bagtanker, han var en del ældre end mig og gift, og han syntes at jeg skulle tage min mand med, for han ville da gerne hilse på ham også. Han var bare meget interesserede i at høre om hvad andre syntes om USA, han var journalist. Endelig blev jeg færdig og er selv ganske godt tilfreds med resultatet. Jakob havde skrevet et par gange og spurgt om jeg havde mere hår tilbage, når han tager til frisøren tager det som reglen ikke længre end 30 min.

Da jeg kom hjem blev kartoflerne skrællet, bordet dækket og resten af maden blev gjort klar, vi skulle have grydestegte kyllinger med det hele og salat med mormordressing, til dessert stod den på glögg og æbleskiver.

Det var Remi (fra Amalies klasse) og hendes forældre og storesøster Abby der kom på besøg, vi havde inviteret dem på en rigtig dansk middag, hvor man bliver siddende en hel aften over et par flasker vin ved det samme bord og ikke som vi nu har erfaret, at der godt kan være tildens til her, at spiser og så køre videre til det næste selskab. Det var rigtig hyggeligt at sidde og tale med dem og de var meget interesseret i at tale om ting af betydning, dvs ikke kun hvor fantastisk det går i skolen og hvor fantastisk det hele er.

Alle pigerne legede sammen, der blev leget tag-fat ude i haven og efter æbleskiverne sad de alle sammen inde i Veronikas seng og så en film.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar