søndag den 4. december 2011

Søndag d. 4 december

Vi besluttede os for at holde vores egen lille julefrokost, så Karolina og jeg kørte afsted for at få handlet ind til det helt store gilde. Det blev til sild, laks og gorgonzola. Mormor havde jo haft rugbrød med, så det var fantastisk. Der er altså ikke noget som sild på rugbrød når man ikke har spist rugbrød i 4 måneder.



Karolina og jeg havde en ret sjov/underlig oplevelse da vi var ude og handle ind, vi skulle også købe en flaske vin, men da vi nåede op til kassen og han skulle til at bippe vinen ind, siger han at den kan han ikke sælge til mig, da klokken endnu ikke er 12... Jeg var lidt overrasket, da jeg ikke havde hørt om det før, heldigvis var klokken 11.58, og hende der stod i kø bagved os, sagde at vi kunne bare vente, hun havde ikke travlt. Jeg spurgte selvfølgelig ind til hvorfor at man ikke kunne købe alkohol før efter kl 12 om søndagen og der var faktsik ingen af dem der vidste hvorfor, sådan var loven altså !! De troede det måske havde noget at gøre med at det stadig var kirketid, men de var ikke helt sikre. Da kl var 12.00 forsøgte han at bippe vinen ind, men nej, ikke før kl 12.01 kunne jeg få lov til at betale for vinen. Så nu ved vi at det bare er med at sørger for at have vin i huset til søndag morgen !!!
Eftermiddagen gik med at familiehygge. Vi kunne godt mærke at det blev køligt udenfor og da vi nåede hen under aften oplevede vi frost for første gang. Men rigtig slemt blev det ikke, tror at vi kom ned på 2 minusgrader i løbet af natten. Men med den isolering der er i dette hus, eller rettere mangel på samme, var det MEGET kold.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar