tirsdag den 6. december 2011

Tirsdag d. 6. december

Der skulle være juleafslutning med den afdeling Jakob arbejder under, og igen skulle hver iær medbringe en ting til en fælles buffet.

Så da jeg havde afleveret pigerne tog jeg hjem og gik igang med at lave æblekage, dobbeltportion.

Jeg havde lovet Veronica at jeg ville passe Benja mens hun tog op og spiste frokost med Nico. Da vi havde leget lidt rundt, skulle jeg lige have lavet raspen til æblekagen, så det kunne nå at blive helt koldt inden jeg skulle lægge kagen sammen. Jeg satte Benja op på køkkenbordet, som jeg altid har gjort med mine egne piger, hvis jeg skulle lave noget i køkkenet og de gerne ville se på. Forskellen var bare at Benja ikke hørte efter da jeg sagde at panden var varm, så hvad gør drengen...rør selvfølgelig ved panden. Heldigvis var den ikke rigtig varm, men han blev meget forskrækket og satte i et hyl uden lige og jeg fik hans finger ind under vandhanen. Jeg kunne ikke se nogle mærker og han var da også lige kommet sig, da hans mor ringer på og så stikker han i et hyl igen. Veronica smider hvad hun har i hænderne og løber over til sig selv for at hente noget salve til brandsår...Øhhh kunne stadig ikke se noget, men han få salve og plaster på og er næste utrøstelig. Jeg havde det selvfølgelig vildt dårligt over at jeg havde ladet ham sidde oppe på bordet, men jeg troede virkelig ikke at han ville rører ved panden når jeg nu lige havde fortalt ham at den var varm.

Veronica gik med et grædende barn hjem og da jeg 10 min senere ville over for at aflevere den lastbil han havde glemt og for at høre hvordan det gik, var de ikke hjemme - der gik godt nok nogle tanker igennem hovedet på mig, for hun havde fortalt mig at de ikke skulle noget resten af dagen, så jeg tænkte om de var taget til lægen eller noget andet - en time senere gik jeg derover igen og der var de kommet hjem. Benja ville have sushi til frokost og det havde han selvfølgelig fået. Ligeså snart han så mig stak han i et hyl igen og holdt fingeren op. Jeg spurgte om Veronica havde set hvor slemt det var og hun kunne fortælle mig at der var absolut ingenting, men at han virkelig udnyttede det, så han fik det som han gerne ville have det.

Jeg havde fået lagt æblekagen sammen og da Jakob kom hjem var det tid til at vi skulle afsted. Vi fandt stedet og var ikke de sidste til at ankomme. Pigerne fik meget hurtigt lov til at sidde i et værelse og se tv for det var lidt kedeligt for dem, der var ingen de kunne tale med. Der blev sat mad på buffeten og der var virkelig meget lækkert at vælge imellem. Og det var en fornøjelse at lave æblekage, for den blev virkelig rost og det var ikke meget at vi kunne tage med hjem.

Jakob introducerede mig for en han havde været ude og spise frokost sammen med, en rigtig flink og det skulle vise sig meget sjov fyr, for da pigerne kom for at skulle have noget mad, slog han over i norsk og lavede en masse fis med dem. Jakob gik videre og talte med nogle andre, men jeg blev stående og talte med ham som jeg jo meget hurtigt kunne regne ud måtte være nordmand så flydende som han talte norsk. Og nu kommer det pinlige, jeg spurgte om hvor længe han havde været i Austin og om han så følte sig mest som nordmand eller amerikaner. Helt klart amerikaner....Ja senere fandt jeg så ud af at manden var amerikaner og ikke nordmand. UPS !!!

Veronika skulle starte til Basketball kl 19.15 og på det tidspunkt var festen ikke slut, så jeg kørte Veronika til Basket og da hun havde fundet det hold hun skulle på og hilst på hendes trænere, fik jeg afvide at jeg godt kunne køre tilbage til festen og så bare hente hende igen når basket sluttede. Så retur til festen, hvor der var opbrud, så efter en cola og en snak med Sandy og hendes mand (dem vi var ude og gå med) kørte vi hjem, jeg fik sat Jakob og pigerne af, så de kunne komme i seng og så kørte jeg over for at hente Veronika fra basket som sluttede kl 20.30. Det havde været sådan en god oplevelse for hende, hun havde syntes at det havde været sjovt og der var også nogle piger fra 6 klasse på MMS som hun kunne tale med. Så hun var helt oppe og kører.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar