torsdag den 10. november 2011

Veterans day på Hill - Torsdag d. 10. november

Karolina og Amalie vågnede før vækkeuret ringede, de var så bange for at vi ville komme for sent til Veterans day på deres skole. Men vi var for engangs skyld i rigtig rigtig god tid.

Da vi kom ind på skolen gik Karolina og Amalie med det samme op på scenen hvor alle 3 klasses elever skulle mødes. De vidste alle præcis hvor de skulle stå, så der var ikke megen diskution om pladserne.



Først kom 3 fra militæret med flagene.



Efter at vi havde sagt the pledge, var der nogle fra 5 klasse som rejste sig og fortalte lidt om hvorfor det var veteranernes dag og hvilke slags militær der var. Derefter sang 3 klasserne en sang.


Inspektørene spurgte derefter hvor mange der havde et familie medlem i militæret og det var utroligt hvor mange der rakte hånden op. Det viser sig at der ligger en militærbase i San Antonio, som kun ligger en times kørsel herfra.

Efter en snak skulle alle 3 klasse forældrene ud i deres børns klasser hvor børnene hver i sær skulle læse et digt op som de selv havde skrevet. Heldigvis havde Claybrook og Monreal arrangeret det sådan at Karolina var i den første gruppe i hendes klasse, og Amalie var den absolut sidste i hendes klasse, så vi ville kunne nå dem begge.

Vi startede inde hos Karolina. de var en gruppe på 3 (Dakoto, Karolina og JJ) som alle skulle representere noget fra naturen. Dakota var vandet, Karolina bjergene og JJ himlen. Karolina fremførte hendes vers til mere end UG, hun talte højt og tydeligt. Det var så flot at hun stillede sig op foran en hel klasses forældre og fremførte hendes digt. Vi ved at Claybrook virkelig har øvet med hende, så hun var godt forberedt.



Da Karolina var færdig listede vi os ud af klassen og over til Amalies klasse. Efter at have set på Amalie var vi faktisk begge i tvivl om hun overhovedet ville rejse sig og læse hendes digt højt, men hun gjorde det og var super god. Amalie havde først 2 dage forinden sagt til Monreal at hun gerne ville, så hun havde ikke haft lang tid til at øve på det, men hun gjorde det også bare så flot.


Efter at vi havde hørt pigerne læse deres digt højt, var der tid til at man kunne se på det arbejde ens barn havde lavet i klassen, mens Jakob så hvad Amalie havde lavet skyndte jeg mig over for at være tilstede i Karolinas klasse. Men de var allerede færdige. Jeg havde lige nået at se det video jeg havde optaget af pigerne i klasserne og man kunne ikke rigtig høre hvad de sagde, så jeg fik lov til at tage Karolina med ud på gangen og fik hende til at læse sit digt højt engang til.


Jeg fik også lige mulighed for at tage et billed af Karolina og Claybrook.



Derefter retur til Amalies klasse hvor Amalie også gik med udenfor for at læse hendes digt op engang til.

Og endelig var der mulighed for at få et billed af Amalie og Monreal.



Da vi havde sagt farvel til pigerne kørte jeg Jakob til bussen og derefter ud for at handle ind. Det skal måske lige siges at Veronika havde været så heldig at Veronica (naboen) gerne ville køre hende i skole, for vi havde ikke lige kunne få det til at hænge sammen rent logistisk, så heldigvis ville hun gerne træde til da hun alligevel skulle op og aflevere Victor ved bussen. Og hun syntes at det havde været rigtig hyggeligt at få lov til at følge Veronika i skole.

Kl 10 var jeg igen tilbage på Hill på "arbejde", jeg fik denne gang lidt mere at lave, da der var kommet en masse kasser der skulle pakkes ud. Og så var det en af de dage hvor stemningen bare var rigtig hyggelig. Der blev virkelig grinet og lavet sjov. Der var også en del mødre fra Karolina og Amalies klasse der lige var forbi, og jeg fik rigtig mange kommentarer om hvor utrolig flot de havde klaret det da de skulle læse deres digt op.

Amalie kom og hentede mig da hun fik frokostpause, Amalie var så hurtige at hun fandt et bord ude på gangen hvor vi kunne sidde og tale sammen uden at skulle råbe. Det var rigtig hyggeligt. Og så havde jeg i dagens anledninge købt en frokostpakke som de har tigget og bedt om hver gang vi har været ude og handle. En pake med kiks, ost og skinke, juice og chokolade. Så kan man lave sin egen kikse sandwich, man bliver på ingen måde mæt af det og det er langt fra sundt og nærende, men jeg syntes at de havde gjort det så flot. Jeg havde også lige taget lidt ekstra mad med (yoghurt), hvilke var godt for der var ingen af dem der blev mætte af den pakke kiks...


Efter skole fik jeg hentet pigerne alle tre og så var der dømt hygge, da det var lang weekend. Fredag var nemlig den rigtige veterans day og det er en fridag herover for skoleelever.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar