fredag den 10. februar 2012

Fredag d. 10. februar

Efter at pigerne var blevet afleveret kørte jeg ind til byen hvor jeg skulle starte på Caritas for første gang. Da jeg kom derind, fik jeg afvide at det ville blive en lidt anderledes servering end normal, da der skulle afholdes et stort møde på Caritas om eftermiddagen om man derfor havde valgt ikke at lade de hjemløse komme ind, men istedet at vi skulle rykke ud på gaden og servere. Jeg blev sat til at stille 300 brune papirsposer op på et bord og derefter blev de fyldt op med en lille pose chips, en appelsin og en sandwich. Da kl var 11 flyttede viudenfor, på det tidspunkt stod der allerede ne lang kø, jeg blev sat til at skulle hælde saftevand eller vand op til dem der gerne ville have det.

Det var meget berigende at se hvor utrolig taknemmelige langt de fleste var for at få en pose mad, der var mange smil og søde kommentarer til os der stod og serverede. Der var kun nogle ganske få der forsøgte at snyde og få mad to gange, men heldigvis var der vagt på som kender dem alle, og derfor kunne give dem en kommentar eller to med på vejen.

Da der ikke længrer var den store tilstrømning af folk, fik jeg afvide at hvis jeg ville måtte jeg gerne gå, Caritas bliver nemlig også brugt som samfundstjeneste, så nogle af dem jeg stod og talte med havde fået en dom på x antal timer de skulle aftjene ved Caritas istedet for at betale en bøde. Og derfor var det de frivillige der blev sendt hjem når der ikke var nok at lave.

På vej hjem fik jeg handlet ind og derefter var det tid til at hente pigerne. Da Jakob kom hjem fik vi en drink på teressen og lidt aftensmad inden Veronika skulle ud og spille basket.

 


Efter kampen og trænenes snak med pigerne tog vi hjem hvor der var gjort klar til en hyggelig gang X-factor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar