onsdag den 8. februar 2012

Onsdag d. 8. februar

I Veronikas ESL klasse er det normalt, at hvis der er en studerende der har en national fest i deres hjemland, så må den studerende fortælle om det og så bliver der holdt en fest. Vi havde været igennem de nationale fester i Danmark og nået til den beslutning at fastelavn godt kunne kaldes en national fest.

Derfor skulle Veronika holde et lille foredrag om fastelavn og derefter var der hjemmebagt fastelavnsboller og de andre studerende var blevet bedt om at tage noget "dansk" mad med (det blev til jordbær, marcipan (dog tysk), juice og ris (ikke lige det vi andre forbinder ris med Danmark)) Veronika havde fastelavnsboller og rugbrød med.

Da vi ankom til klassen (jeg hjalp hende med at bærer) blev jeg spurgt om jeg ikke havde lyst til at blive og det var helt ok med Veronika, så det ville jeg rigtig gerne. Veronika holdt sit foredrag om dansk fastelavns og hun gjorde det virkelig flot. Hun endte ovenikøbet med at synge "boller op og boller ned" for klassen -  det syntes jeg er helt vildt flot af hende. Efter hendes foredrag blev der spist fastelavnsboller, som faldt i meget god jord, rugbrødet derimod var ikke lige noget for en flok Vietnamesiske studerende.

Vi har jo i lang tid gerne ville have en ny bil og nu var det pludselig blevet muligt, så efter at jeg havde været med Veronika i hendes klasse kørte jeg ned til Uffe som havde sagt at han gerne ville hjælpe i forbindelse med bilkøbet. Vi kørte ud for at kigge på et to forskellige biler, for at jeg kunne se forskellen og se hvilken en vi skulle satse på. Vi gik efter enten en Toyota Serina eller en Honda Odessey, begge blev betragtet som den optimale familiebil. Der var ingen tvivl om at det var Hondaen der var den vi helst ville have, men vi var åbne overfor begge, det vigtigste var at vi fik en til den rette pris som ikke havde kørt alt for langt.

Da jeg kom hjem igen sad vores to små Gerbils og så rigtig søde ud....


Vi havde aftalt med Veronica og Victor at de skulle komme ind til lidt mad om aften, dvs de valgt selv at tage maden med, vi skulle blot stå for at lave nogle grøntsager. Vi havde aftalt kl 17.30 men de kom ikke før 18.45, så mine ovnbagte grøntsager var ved at være godt ristede. Vi fik som altid sankket og grint. Kl 21.00 gik de hjem, der havde vi nogle meget trætte piger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar