onsdag den 1. februar 2012

Onsdag d. 1. februar - Jakobs fødselsdag

Jakob blev vækket med fødselsdagssang og flag på sengen. Efter at alle havde ligget og puttet lidt var det tid til at komme op, det var trods alt skoledag. Vi havde aftalt at vi havde normal morgen og først ville fejre ham efter arbejde.

I Jakobs dansktime havde Valerie købt kage til dem alle, da hun havde set på Facebook at han havde fødselsdag og så blev der sunget fødselsdagssang for ham i klassen.

Efter jeg havde været ude og handle ind til fødselsdagmiddagen, gik jeg igang med leverpostejen. Jeg fik hakket leveren på min kitchen-aid efter et lille uheld... jeg kan anbefale at man husker at sætte den rigtige klinge i kødhakkeren. Med den forkerte ender man med at det hele står ud i en stråle ud over en, ud over køkkenbordet og ned på gulvet...Og det sviner temmelig meget. Men jeg fik klaret det og fik lavet nogle fantastiske leverpostej, hvis jeg selv skal sige det og også efter hvad familie siger.

Da pigerne kom hjem fra skole fik de lavet lektier, Veronika ringede og spurgte om jeg ville hente hende tidligt, hun ville springe den sidste time over da hun gerne ville hjem og være med til at hygge op inden Jakob kom hjem og desuden ville hun gerne hjem og øve sig på sin violin, hun havde fundet noderne til "Happy Birthday" i hendes nodebog og den ville hun gerne kunne spille for far. Så hun blev hentet og der blev øvet og øvet.

Jakob kom hjem, temmelig sent, da der var et møde i afdelingen om hvem af de 3 kandidater som de havde haft til samtale der skulle ansættes. Hende der blev ansat var vist ikke lige hende Jakob mente var bedst til jobbet, ej helle hende de forskellige Ph.D. studerende havde peget på.

Da Jakob kom hjem blev der tid til fødselsdagshygge. Mens vi ventede på at maden skulle blive færdig, sad vi ude på teressen med hver en øl og nød det gode vejr. Det var den 2. varmeste 1. februar i Austin i de sidste 50 år. Temepraturen nåede op på 28 grader, det var fantastisk at sidde i haven 1. februar i shorts og nyde en kold øl i varmen. Først da maden var lige ved at være færdig flyttede vi indendørs og Jakob fik åbnet sine gaver.



Efter middagen havde Jakob bestilt Donuts til dessert, pigerne fik deres lidt tidligere så de kunne komme i seng. Jakob nød sin sammen med en kop kaffe foran tv´et.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar