fredag den 3. februar 2012

Fredag d. 3. februar

Efter at pigerne var afleveret og jeg havde fået hndlet ind til mad til weekenden, kørte jeg til øst Austin for at se om det akvarium var noget vi kunne bruge til vores nye gerbils. Det var et meget spøjst sted, det lå lige ved I35 så det var lidt besværligt at komme til. Stedet var et gammelt skur og kattene løb eundt om benene på en da man steg ud af bilen. De havde rækker op og rækker ned af akvariefisk i alle mulige farver. Det var et par der ejede stedet, hun var lettere at hoppe over end at gå udenom og hun kunne godt trænge til en ren bluse, han havde også en temmelig stor kuffert at slæbe rundt på og så havde han et kæmpe skæg. da jeg kom, sad de begge to ude på trappestenen og røg, jeg fik mit bur og fik betalt og spurgte om jeg lige måtte gå lidt rundt og se på deres fisk, jeg var kun lige kommet 2 meter væk fra disken så sad hun ude sammen med sin mand for at ryge...Men de var virkelig søde og syntes at det var meget festligt at jeg hellere ville have gerbils end fisk. De var ellers ved at prakke mig en valentins gave på til min mand, et stort ølkrus med en lille fisk i, til den nette sum af $25.

Da jeg kom hjem stank hele bilen af fisk, så jeg lod alle døre stå åbne, mens jeg gik ind og fik vasket buret godt og grundigt, fik det tørret og fik samlet alle tingene til vores gerbils bl.a. deres lille nye hus.

Og så var det ellers tid til at hente Karolina og Amalie og de to nye familiemedlemmer. Vi gik over i Ms Shavers klasse hvor vores gerbils bor sammen med derse mor og far, Vors gerbils er fra den 25. december og vi fik sa afvide at moderen om mandagen dvs. mandag den 30 januar havde fået et nyt klud unger, og de havde hende mistænkt for at være gravid igen....Så vi håber virkelig at det er to drenge vi har fået. Men her er et billed af hvordan gerbils ser ud når de er 4 dage gamle...


Ja, lækre er de ikke. Men heldigvis skulle vi have nogle med hår og som bare er rigtig kære.



Vi transportede hjem i det lille hjul som pigerne kan sætte dem ind i når de skal rense buret og hvis de skal have lov til at løbe rundt. Efter at have hentet Veronika kørte vi hjem så vores gerbils kunne komme ind i deres nye hjem.




Da Jakob kom hjem satte vi os ud på teressen, for det var et fantastisk vejr, lige et vejr til en kold drinks på teressen.

Det var første gang siden Veronika er startet til basket at hun ikke skulle spille fredag aften, så vi hyggede hele aften, aftensmaden spiste vi ret set pga det fantastisk vejr. Kl 23 var det stadig 20,5 grader udenfor.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar