tirsdag den 7. februar 2012

Tirsdag d. 7. februar

På vej op for at aflevere pigerne på Hill, begyndte bilen pludselig at gøre underligt. Ca 300 meter fra skolen, ville den ikke mere...Hvorfor....Tja det plejer at hjælpe hvis man husker at fylde benzin på, det viser sig at de køre meget bedre med benzin i tanken. Og vi må konstatere, at der ikke var mere benzin i vores tank, ergo bilen ville ikke flytte sig så meget som en milimeter. Vi endte med at måtte skubbe den, for vi holdt lige lovlig tæt på et kryds.

Heldigvis kørte Veronica lige bag ved os og hun stoppede ind og ville tage pigerne med, men vi kunne ligeså hurtigt gå med dem det sidste stykke, vi aftalte dog, at hun skulle komme tilbage og hente mig efter afleveringen og køre mig til en tankstation med min lille reservedunk (som heldigvis lå i bagagerummet).

Vi fik pigerne ud af bilen og inden vi overhovedet var klar til at gå var den næste bil allerede holdt ind bag ved os for at hjælpe, det var Ms Claybrook og hun ville ikke høre tale om, at pigerne skulle gå i skole, så de to små blev kørt de 300 meter til skolen af hende.

Jakobs busstoppested var ganske tæt ved, så han gik over for at tage bussen og mens Veronika og jeg stod og ventede på Veronica, kom vores nabo (hende vi deler hus med) forbi, hun tilbød at køre Veronika i skole, og det tog vi imod, for så var jeg sikker på, at hun i det mindste ikke kom forsent. Mens jeg stod og ventede alene på Veronica, der lige skulle op og aflevere Benja i dagplejen stoppede op til flere biler for at høre, om der var noget de kunne hjælpe med. Bl.a. hende der boede i det hus hvor bilen holdt udenfor, hun ville da gerne køre mig op for at hente benzin, Veronikas basketball coach stoppede også for at høre, om han kunne hjælpe og et par stykker til. Så jeg kunne have fået hentet meget benzin i løbet af den morgen. Men jeg ventede troligt på Veronica, da hun endelig ankom fik vi hentet benzin og hun valgte så at følge med mig, bag ved vores bil, for at være sikker på, at jeg ikke nåede at løbe tør inden jeg kom op til tanken. Som tak for hjælpen satte vi os ind og drak en kop kaffe og spiste lidt kage på min regning på den lokale Starbucks.

Jeg nåede lige hjem og fik lagt en dej sammen til fastelavnsboller sammen inden jeg kørte ind til 6th street, hvor jeg skulle til et interview i forbindelse med, at jeg havde søgt noget frivilligt arbejde hos "Caritas". Jeg skulle svare på en masse spørgsmål om, hvordan jeg så på de hjemløse og hvordan jeg ville behandle hjemløse. Jeg fik tildelt to dage om ugen, hvor jeg skulle stå i deres suppekøkken og lave mad og servere mad for de hjemløse der kommer forbi til et gratis måltid. Og det er omkring 300-350 hjemløse - hver dag. Jeg blev spurgt om jeg havde lyst til at starte allerede om fredagen og det havde jeg da.

Da jeg var på vej hjem ringede Heidi, for at høre, om jeg var hjemme for hun skulle op i vores område for at se på en bil og ville bare lige høre om det var ok, at hun kørte forbi for at sige hej. Det var det selvfølgelig. Heidi kom i den nye bil, så jeg også lige kunne se den, ikke at jeg overhovedet har forstand på biler, men jeg kunne da fortælle hende at det var en pæn farve og at bilen var pæn. Mens jeg lavede aftensmad, blev der også lige tid til at bage fastelavnsbollerne.

Jakob kom hjem og efter aftensmaden kørte jeg Veronika til basket, mens Jakob fik puttet de to små, jeg skulle nemlig over til Rachel, hun skulle skrive en opgave i forbindelse med hendes efterstudie. Hun skulle interviewe en person der ikke havde været i USA i mere end 5 år og hun fandt det meget nærliggende at spørger mig. Jeg skulle svare på hvad jeg havde opleet som de største kulturelle forskelle fra DK til USA og hvad der havde undret mig mest mm. Og der kom en rigtig god snak om det, dog nåede vi ikke hele vejen rundt inden det var tid til at jeg skulle hente Veronika fra basket, men Rachel havde mere end nok stof til at skrive hendes opgave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar