torsdag den 20. oktober 2011

Veronikas første koncert på MMS - Torsdag d. 20. oktober

Jakob holdt en hjemmearbejdsdag, så han stod op og lavede god morgenmad til os alle, spejlæg, toast og kaffe...Ikke dårligt på en ganske normal torsdag. Jeg fik afleveret pigerne og nåede lige hjem til endnu en kop kaffe inden jeg skulle afsted til Hill, hvor mit "arbejde" ventede. Da jeg kom ind på skolen så jeg nogle drenge går rundt i gangene med en stang med en tennisbold for enden og gnubbe gulvet. Jeg forsøgte ikke at virke alt for nysgerrig, men til sidst blev jeg simpelthen nød til at spørger, hvad det var de lavede. Det viste sig at de ikke havde opført sig ordentligt og derfor skulle de udfører "community duties" og deres "straf" at de skulle fjerne alle sorte mærker fra sko på gulvet. Sådan kan man jo også gøre - ville nok ikke lige gå i Danmark...
De to timer jeg sad på kontoret gik med at lukke folk ind, men jeg oplevede bestemt også mange ting, som jeg blev lidt overrasket over. På et tidspunkt kommer der en lærer ind med et barn under armene, og vi taler virkelig at læreren havde ham under armen, han blev placeret på en stol og så kom skoleinspektøren ud for at høre hvad han havde lavet, han havde ikke hørt efter hvad læreren sagde. At opleve den scene der udspillede sig var utrolig. Det er sikkert og vist at det aldrig ville være gået i Danmark. Drengen fik afvide, efter at være udspurgt af to voksne, at han kunne vælge at opfører sig ordentligt eller sidde inde på inspektørens kontor hele spisefrikvarteret og det ville ikke være en sjov oplevelse (det fik han faktisk afvide).

Der var også en dreng som endte med at spise, ikkellige på inspektørens kontor , men ude ved siden af hvor vi sad. Og vi måtte ikke tale med ham, hver gang han sagde noget, skulle vi bede ham om at tie stille. Drengen var vel 5 år, måske en lidt hård straf, men efter et par gange på kontoret, ja så lærer han vel at opføre sig ordentligt...

Efter min vagt var overstået, sprang jeg frokosten over med pigerne og tog i stedet ud og spiste frokost med Karen, vi var på et taco sted ikke langt fra skolen, ganske godt sted når man lige skal have sig en hurtig frokost og det var virkelig besøgt. Vi sad og snakkede indtil hun blev nød til at køre hjem. Deres kat havde spist hundens medicin og havde i løbet af morgen reageret ved at kravle på væggene, så hun skulle lige hjem og tjekke om den havde det godt. Jeg tog hjem og nåede at få en kop kaffe sammen med Jakob inden jeg hentede pigerne.

Da de kom hjem stod den på lektier, jeg fik hentet Veronika, pigerne gik ind til Nico og legede. Da vi kom hjem skyndte vi os at spise en hurtig sandwich, for det var Veronikas store aften. Hun skulle give sin første koncert og skulle være på skolen kl. 18. Koncerten startede kl. 19, og den startede faktisk til tiden. Det var en prøvekoncert inden den helt store koncert i december.



145 nybegyndere filede løs på deres violiner, celloer, og bas og resultatet var ikke dårligt, taget i betragtning at de alle kun har spillede på deres instrumenter i 10 uger.  Men klik på linket og hør selv hendes første koncert.




Efter at de havde spillet 3 numre, kom koncertorkesteret på og det lød simpelthen så dårligt, de kunne ikke ramme en tone rent...Derefter kom intemedia på og det var straks meget bedre, og derefter kom de øvede på og de kunne virkelig spille. Det var en rigtig sjov oplevelse, og man sidder bare og er så stolt som forældre. Der var også en fra Karolinas klasse Ava Rosa, hendes storebror var også med i nybegynder orkesteret. Og de 3 hyggede sig gevaldigt, men kunne heldigvis godt tie stille under selve koncerten.




Kl. 20 sluttede koncerten og det var en meget træt men glad Veronika vi tog med hjem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar