fredag den 7. oktober 2011

Fredag d. 7. oktober

Efter den normale morgen aflkevering, kørte jeg lige ud og fik handlet ind og så var det ellers hjem og få ryddet op på Karolina og Amalies værelse. Der stod stadig en del papkasser inde hos dem og de skulle have en veninde med hjem, så jeg havde lovet dem at der nok skulle blive ryddet op derinde så de kunne lege. Mellem udpakning af deres kasser, og vasken ting af blev der også lige tid til at slå en dej sammen til nogle boller. Jeg fik hentet Karolina, Amalie og deres veninde Remi (fra Amalies klasse). Da vi kom hjem gik de direkte ind på værelset, jeg havde tidligere på dagen talt med hendes far omkring at jeg skulle op og hente Veronika og han sagde at det var helt ok for ham at lade dem blive alene hjemme mens jeg kørte. Lige inden jeg kørte fortalte jeg Remi at hvis der var neget kunne de altid gå ind til naboen (Veronica) for hun skulle nok kunne hjælpe hvis der var noget. Da jeg kom hjem igen efter at have hentet Veronika så jeg at de kom ud fra Veronicas hus, jeg spurgte hvad der havde været galt siden at de måtte derover og Karolina sagde at det bare var fordi remi rigtig gerne ville se Veronica. Jeg har senere fået afvide at de var kommet over for at høre om hun troede det var ok at de tog et glas Cola, det mente hun ikke at de skulle når jeg ikke var hjemme...Ikke helt den samme historie som jeg fik, men hva¨ det var da et forsøg værd. Inden jeg så mig om var Nico også herover for at lege, de rendt rundt i haven og legede tag-fat, og Nico var den, nu var der bare lige det, at Nico havde mere travlt med at lege med hula-hop ring end at fange de piger, men det var de lidt ligeglade med, de kunne hvine alligevel. Jeg bød dem på boller og cacao, tor ikke helt at hjemmelavede boller falder helt i amerikanernes smag, ihvertfald var det meget tydeligt at det var mere af høflighed at Remi spiste det end at det var fordi hun kunne lide dem... Hendes far kom og hentede hende kl 5 og efter at vi havde talt lidt sammen tog de afsted. Derefter fik jeg pigerne i lidt mere praktisk tøj og så kørte vi afsted mod Food Marked hvor vi skulle mødes med Jakob, Uffe , Alison og deres børn. Food Marked er en stort, meget lækker forretning, med de absolut bedste fødevarer, deres fiske- og slagterafdeling er fantastisk. Derudover har de en restaurant, hvor de servere mad og så køber man sine drikkevarer inde i forretningen og fredag og lørdag er der livemusik. Det var virkelig et rigtig hyggeligt sted og så var der en stor legeplads tilknyttet, så da de andre først kom gik der ikke lang tid før de var ude på legepladsen og så så vi dem ikke før sulten meldte sig. Vi fik bestilt lidt mad og Jakob og Uffe fik hentet vin og øl. Efter maden sad vi og snakkede indtil vi alle havde nogle børn der meget gerne ville hjem i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar