mandag den 31. oktober 2011

Halloween - mandag d. 31. oktober

Det er hårdt at komme op mandag morgen, men det lykkedes, dog meget for sent, men pigerne satte fart på og så lykkedes det os faktisk at komme til tiden, dvs ikke til morgensamlingen, men indenfor døren inden klokken ringede og dørene blev låst.

Efter afleveringen tog jeg hjem og fik forberedt et oplæg og printet nogle billeder ud, som jeg skulle bruge i forbindelse med at Karolina og Amalies lærer havde spurgt om jeg ikke ville komme i klasserne og holde et kort foredrag om Danmark og hvordan pigernes danske skole er. Da jeg havde fundet de ting frem jeg skulle bruge kørte jeg på Hill hvor jeg kunne nå at spise frokost sammen med pigerne inden jeg skulle ind i klassen og holde oplæget.

Amalies klasse var først færdig med deres forkost, så de kom ind i Karolinas klasseværelse og alle satte sig stille og roligt ned på gulvet. Derefter kom Karolinas klasse tilbage. Da de havde fundet deres pladser, begyndte jeg. Jeg begyndte og der gik ikke lang tid inden det første spørgsmål faldt. Det endte med at begge lærer måtte bede deres elever om at vente med spørgsmål indtil jeg var færdig, så de eneste afbrydelser der var, var de gange Claybrook og Monreal gerne ville have uddybet noget. Da jeg var færdig var der tid til spørgsmål. Og hold da op for en spørgelysten klasse, og det var meget fornuftige spørgsmål. Amalies klasse blev nød til at gå tidligt, da de skulle til Kunst, men Karolinas klasse blev ved med at spørger og spørger, til sidst måtte Claybrook bede klassen om at stoppe med at spørger, for de blev ved og ved. Jeg var startet kl 12.32 og havde fået afvide at bare en halvtmes tid ville være godt, men jeg kom ikke afsted før kl 13.40, så det tog lidt længre tid end planlagt.

Da jeg var førdig, kørte jeg lige ud og fik handlet lidt ind, inden jeg skulle tilbage på Hill for at hente pigerne. Vi kørte ned til MMS men lige med et lille stop ved Gratis Pizza hvor vi fik bestilt de pizzaer vi skulle have med til Remis Halloween fest om aften.

Da vi kom hjem blev der lavet lektier og der blev også tid til lige at nå over til Veronica, der var kommet tilbage efter at have været i Illinois for at forsvare hendes PhD, vi skulle lige over for at sige tillykke til hende. Men inden vi gik derover fik pigerne og jeg (FCK-fan) klædt om til vores Halloween tøj og første stop var naturligvis hos Veronica.

Da Jakob kom hjem fik han også skiftet over til hans kostume (FCK-fan) og jeg fik hentet vores bestilte pizzaer. Da jeg kom hjem for at hente resten af familien stod dem der var til vores naboers (dem vi deler hus med) halloween fest udenfor med et glas rødvin i hånden, det så mægtigt festligt ud.

Vi kom afsted over til Remi hvor der var var lavet en buffe med alle mulige lækkerier. Først fik vi en rigtig lækker suppe og derefter kunne man kaste sig over ta-selv-bordet.


Der blev serveret øl, vin og bobbelvin. Der var vel en 6-7 familier med deres børn, mange af dem i alderen 8-13 år, så det var jo fantastisk. Karolina og Amalie forsvant meget hurtigs med Remi og andre af deres venner fra Hill, Veronika var lidt mere skeptisk, for dem der var der var alle fra 8 klasse, så hun syntes det var lidt svært.

Pludselig rendte alle børn små som lidt størrer rundt ude i haven og legede tag-fat. Det var simpelthen så dejligt at se hvordan vores 3 piger bare løb rundt og legede med.

Karolina & Remi
Amalie & Ava Rosa





















Det begyndte at blive lidt mørkt og så var det tid til at alle børn der i løbet af aften havde smidt deres udklædningstøj skulle i tøjet igen, for det var tid til at skulle ud på runden i nabokvarteret. Inden vi så os om var Veronika smuttet med de størrer pigere.

Alle forældre fædre som mødre blev udstyret med en øl i hånden og så gik vi ellers sammen med de mindste piger (sjovt nok var der kun pigebørn i hele selskabet) ud for at de kunne lave "trick or treat"



Det var simpelthen så hyggeligt. For det første er det jo fantastísk at kunne gå rundt kun i t-shirt den 31. oktober, det hjælper jo gevaldigt når man ikke skal iklæde sig jakke, handsker og andre vinteragtige ting, og så var det fantastisk at gå rundt og se hvor meget der var pyntet op alle steder. Mange havde valgt at lave en lille picknik ude i deres forhave, så mange sad ude da nabokvarterets børn kom for "Trick or Treat". Det er meget svært at beskrive den stemning der lå over hele kvarteret, men måske nogle billeder kan vise lidt af den hygge det var at gå rundt sammen med alle pigerne. Vi gik og snakkede ude midt på vejen mens pigerne løb fra hus til hus og fik mere og mere slik.

Se lige hvor meget jeg har fået...
Wauu, de gav godt...




Da pigerne havde gået rundt i en lille times tid var de godt trætte og vi vendte retur til Remis hus, hvor det helt store bytteshow startede. Pigerne hældte deres slik ud i deres engen lille stak og sorterede det i stakke. Det beholder jeg og det vil jeg gerne bytte. Og så blev der ellers lavet bytte bytte købmand.


Og så ventede vi ellers på at de store piger skulle indfinde sig. Det endte med at Remis mor måtte ringe for at få dem til at vende næsen hjemad.
Da de kom hjem startede deres bytteshow også. Veronika skulle lige bytte lidt og så kunne vi godt få hende med hjem. Det var nogle meget trætte men meget glade piger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar