tirsdag den 25. oktober 2011

Tirsdag d. 25. oktober

Dagen forløb som sådan en normal dag forløber, med lidt vasketøj, indkøb og så fik jeg lavet aftensmad inden jeg hentede pigerne.

Efter afhentningen kørte vi lige hjem og fik lavet så mange af lektierne vi kunne nå på en time. Der var nemlig blevet lavet en legeaftale med en pige fra Amalies klasse og denne galt for alle 3 piger. Så kl. 16.30 kørte vi afsted over til Yeal.

Vi fandt oven i købet vej lige med det samme uden hjælp fra hverken GPS, kort eller andre, OK jeg havde tjekket det på google inden vi tog afsted...

Da vi ankom løb Amalie, Karolina og Yeal afsted med det samme op på værelset for at lege. Veronika blev præsenteret for deres datter Gabriella som også går i 6. klasse på MMS, dog ikke i Veronikas team, så de ser ikke hinanden i timerne, men mødes dog til frokost og på gangen. Det tog lidt tid inden de læsnede op, men så gik det ganske godt med at tale sammen. Jeg blev bænket inde i stuen og budt på et glas juice, hvilket jeg sagde ja tak til og så sad jeg der som den eneste og drak juice, Yeals mor og den mindste og eneste dreng i børneflokken sad blot og kiggede på mig. Derudover fandt jeg ud af at der var en storesøster, hun var lige taget til Isreal på kostskole og skulle være der de næste 3 år. Familien havde boet i Isreal inden de fik Yeal ds de to største var født derover. Da Yeal var 5 tog de et år derover og derfor vidste Yeal lige præcis hvor svært det kan være når man ikke forstår sproget.

Pigerne hyggede sig, jeg må sige at det er ikke lige en mor som jeg kunne finde på at spørger om vi skulle drikke en kop kaffe sammen en dag, der var simpelthen et eller andet over hende som ikke lige passede til mit temperament. Men det vigtigste var at pigerne hyggede sig og det må man sige at de gjorde.

Veronika blev oven i købet inviteret med til at se en fodbold kamp (rigtig fodbold) om fredagen, men i og med at vi fik gæster og ikke kunne tage med, var hun ikke meget for det, men måske en anden gang. Ihvertfald var det da enormt sødt af dem at spørger hende.

Det er en familie som virkelig går meget op i sport, Yeal spille fodbold og det er ikke bare for sjov, næ nej det er på et plan hvor man er afsted hver weekend for at spille kamp og man træner 2-3 gange om ugen. Gabriella er cheerleader ved rigtig fodbold kampe og træner også op til flere gange om ugen. Jeg ved simpelthen ikke hvordan de får tid til det, men jeg kunne også forstå på moren at lektierne var noget de også klarede mens de blev bragt til og fra fodbold...Måske ikke helt optimalt.

Da vi kom hjem var Jakob hjemme og maden var sat på bordet, så det var jo bare perfekt. Det gav tid til lidt hygge inden det var puttetid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar