søndag den 17. juni 2012

Søndag d. 17. juni - Fars dag


Det var en rigtig fin nat i det nye telt, godt nok er det meget småtm men der er trods alt en bedre mulighed for at der kan komme meget mere luft ind i teltet. Vi fik nogle enkelte lyn i det fjerne men det kom slet ikke i nærheden af os, vi havde ellers læst at der ville være mulighed for tordenstorm, men vi var åbenbart heldige og undgå det.
Efter morgenmaden som Veronika arrangerede i anledningen af at det var den amerikanske fars dag kørte jeg op til receptionen hvor vi lejede nogle slæder. Tilbage hod de andre gik vi over på den største og stejelste sandbakke vi kunne finde og så blev der ellers kørt ned af bakken i slæden og trasket op igen, det fik vi lige ved 3 tinmer til at gå med. Jeg var på et tidspunkt over ved teltet for at hente mit kamara og lidt vand for der var nogle piger der i den grad fik brugt energi og de storsvedte. Alle prøvede at køre ned og der gik sport i at stå op når man kørte ned, det var simpelthen så sjovt. Selv Jakob flækkede af grin da han skulle prøve.

Jeg kørte op og afleverede slæderne og tilbage igen gik vi alle i bad, for vi var i den grad sandet til, der var vist ikke det sted hvor der ikke var sand.

Efter badet fik vi os lidt frokost, Jakob og jeg valgt at hælde vores øl op i pigernes store Texas kopper, for de kunne rumme en hele øl og så gemme flaskerne så det ikke kunne ses at vi havde drukket øl, vi skulle jo nødig blive smidt ud af campingpladsen for igen at blive taget i at sidde og drikke offentligt...

Eftermiddagen gik med at sidde og læse og skrive. Ved en 15 tiden kørte vi alle op til receptionen hvor der var a/c og internet. Der var et lille museum som pigerne var inde og kigge på mens Jakob forsøgte at få vores Word til at virke igen, computeren var lukket ned pga strømmangel og da vi fik strøm på den var der bare rigtig mange ting som ikke virkede. Ca 15 min før at de lukkede (kl 16.30) fik vi noget af det op og køre og jeg forsøgte at få uploaded nogle billeder, men selvom der var fin internet adgang gik det simpelthen så langsomt at det kun blev til et billed. Men for at se positivt på det, så blev vi trods alt kølet lidt ned.

Tilbage ved teltet satte vi os igen for at læse og pigerne fik lov til at spise alle de donuts som Jakob havde fået i gave om morgen, mens de drak sodavand. Vi andre delte en Topo Chico (mexicansk dansk vand - som er vild god). Vi besluttede os for at vente med at dele den flaske Asti som Jakob også havde fået i fars dags gave af pigerne til det blev lidt køligere og til aftensmaden.

Lige inden vi skulle spise aftensmad havde jeg i den grad brug for 5 minutters ro og gik op på toiletterne, men da jeg kom derop holdt der en stor rød firhjulstrækker og ud springer et hav af børn og kvinder, de skulle også lige ind på toilettet, jeg sidder i min lille bås og gør hvad jeg nu engang skal og jeg ved ikke hvor mange af de børn der kigger ind hver gang de går forbi, så meget for privatliv. Da jeg var færdig og åbner døren er der en kvinde der hopper ind i hovedet på mig og skriger bøhhh - hold da op hvor blev jeg forskrækket og hold da op hvor blev hun flov, hun troede det var et af hendes egne børn. Så det var de 5 minutters stilhed...

Da vi havde sat aftensmaden på bordet, begyndte det at blæse op og det skal lige siges at det er ret svært at holde salat på tallerken når det blæser, så der måtte godt med dressing på til at holde det nede. Til "dessert" fik vi melon dertil drak vi Jakobs Asti af plastikkrus for at "vores ven" ikke skulle komme og smide os ud for igen igen at drikke offentligt, et ganske godt måltid, men der blev godt nok lavet meget fis med at der ikke var ret meget mad.
Da det var blevet lidt køligere tømte vi bilen og fik pakket taskerne ordentligt. Karolina og Amalie gik i bad mens vi andre ordnede tingene. Da vi var færdige var det lige tid til en super flot solnedgang over klitterne. Og igen vi kunne ligeså godt have set den solnedgang over Skagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar